Ontsluiten van het landelijk gebied met innovatieve mobiliteitsoplossingen.
Heb je ook zo’n zin om met het hele dorp te bbq-en? We kunnen een dorpsbbq winnen wanneer wij de grootste respons hebben op een enquête!
De vragenlijst is te vinden via https://exploratio.nl/aa/b21HiQMt
De vragen gaan over leefbaarheid en mobiliteit. Doe je mee?
Vandaag start een onderzoek in Noordoostpolder om het landelijk gebied beter bereikbaar te maken met behulp van nieuwe mobiliteitsoplossingen. Waar lopen inwoners en bedrijven tegenaan als het gaat om vervoer en bereikbaarheid? En wat zijn de behoeften om hun vervoer te organiseren? Slimme oplossingen staan centraal in het onderzoek over Mobility as a Service (mobiliteit als dienst. Noordoostpolder wordt de proeftuin voor het eerste experiment op dit gebied.
Wat is mobility as a Service?
Mobility as a Service helpt mensen met het geven van reisadvies. Dit advies is gebaseerd op persoonlijke gegevens van een iemand (wat ga je waar doen) en wordt gekoppeld aan verschillende vormen van vervoer. Het geheel is zo ingericht dat op een makkelijke manier mensen hun hele reis kunnen boeken en betalen via een app. In diverse landen in de wereld worden er eerste stappen gezet om dit concept te testen en uit te rollen. Nederland is één van deze landen.
Het project
Centraal staat de mens in dit project. Een unieke invalshoek wordt nu onderzocht door aan te sluiten bij de levensstijl en -‐behoefte van mensen en bedrijven. Om zo dicht mogelijk aan te sluiten bij de behoeften van de mensen die wonen, leven en werken in de Noordoostpolder roepen we iedereen op om deze vragenlijst massaal in te vullen. Het invullen van de vragenlijst is heel belangrijk, omdat de resultaten van dit onderzoek gebruikt worden om (nieuwe) oplossingen op het gebied van mobiliteit door te voeren waarvan we zeker willen weten dat ze ook gebruikt gaan worden. Dit onderzoek wordt uitgevoerd met provincie Flevoland en gemeente Noordoostpolder.
Vragenlijst
Vragenlijst loopt van dinsdag 26 Mei tot en met vrijdag 26 Juni. Invullen van de vragenlijst middels de bijgeleverde infographic en QR code.